Donnerstag, 10. September 2009

جمهوری ا سلا می در آ تش آ زا دیخوا هی


جمهوری ا سلا می در آ تش آ زا دیخوا هی

طرح حکومت ا سلامی بر پا یه ولایت فقیه زما نی ا ز سوی خمینی هما نا غده سرطانی وسر لو حه ء شقا وت ا را ئه شد که نیروها ی ا و باش حزب ا للهی توا نستند د یگر گروههای ا ئتلافی خوا ها ن حکومت د موکرا تیک و غیر مذ هبی را سرکوب ودر بهار 1358 به سلطهء سیا سی Hegemony د ستیا بند ،سپس شعا ر ها ی ا ستقلا ل و آ زا د ی جمهو ری ا سلامی را د را ذ هان عمو می د یکته کنند. ا کنون قا نون ا سا سی جمهوری ا سلامی ا یران به عنوا ن بیا نگر نهاد ها و منا سبا ت سیا سی،ا جتما عی،فر هنگی، ا قتصا د ی،جا معه بر مبنا ی حکو مت حق عد ل قرآ نی که مطابق ا صل پنجم ـ در زمان غیبت حضرت ولیعصر، ا ما مت ا مت بر عهده ولی فقیه ا ست ( آ گا ه، مد یر، مد بر، شجاع ) که ا کثر یت مردم ا و را به رهبری پذ یر فته با شند.و همچنین برا ساس ا صل پنجاه وهفتم ویکصدود هم از قا نون فوق قو ا ی حا کم ( مقننه ، مجریه ، قضاییه ) زیرنظر ولایت مطلقهء ا مر وا ما م ا مت(سید علی خا منه ای گجستگ ) ا د ا ره می شود که ا ین قوا مستقل ا ز یکد یگر ند و ا رتباط میا ن آ نها بو سیله ر ئیس جمهو ر تحمیلی بر قرار می گرد د که در حقیقت رئیس جمهوردر ا ین رژیم یک تد ا رکا ت چی است. و ا صل یکصد و پا نزد هم بر پایه ء قرآ ن آ یه 34 سوره نساء:ا لرجا ل قو ا مون علی ا لنساء ( نسو ا ن د ر مذ هب ا سلا م تحت قیمو میت رجا ل هستند ) ا ستو ا ر بود ه و رئیس جمهور با ید ا ز میان رجا ل مذ هبی و سیا سی که و ا جد شر ا یط د ر ا صل یکصد وهفد هم و یکصد و هجد هم و برا بر با ا صل یکصد بیست و یکم سوگند یاد می کند برگزیده میشود.ا صل چهارم قانون ا سا سی بیا نگرا ینست که قوانین و مقررا ت مد نی برا سا س مو ا زین ا سلا می ا ست و مشروطه با ید مشروعه با شد که تشخیص ا ین ا مر بر عهد ه فقها ی شورا ی نگهبان ا ست. با بازنگری منطقی به چگونگی تثبیت ا ین نظام ا کنون ا گر بگو یم ا ین رژیم حکومتی ا ر تجا عی و فا شیستی ا ست سخنی به گز ا ف نگفته ا یم. ا مروز نهضت د موکراسی خوا هی ا یرا نیا ن بر پایه بید ا د گری حا کما نی ا ست که ا ز تعد ی به حقوق ملت هیچ پر وا یی ند ا رند و سبب پد ید ا ری نظا م ضد ا نسا نی که همو ا ره به نا م آ زا د ی، برا بری، بر ا د ر ی ، ا ر ز شها ی متعا لی ا نسا نی را نقض کرده ومنجر به جنایت ، حق کشی ، ظلم و تبعیض و تضییع حقوق ا نسا نی شده ا ست و پیشوا در پس پرد ه د ین و تقدس پنجه ها ی ببر را پنها ن نمود ه ا ست و د ر نما ز جمعه سعی د ا رد به گونه ا ی تهد ید آ میزو تحقیر کنند ه حما سه ملی مرد می را بی اهمیت جلوه د هد و آ را ی ملت ایران را مهر تا ئید بر شا یستگی حا کمیت ا سلا می بد ا ند و ا فز و ن بر آ ن سخنا ن مو هن ا حمد ی نژا د که منکر حضو ر تجمعا ت ا عترا ضی مرد می ا ست و آ نان را به سان خس وخا شاک می خو ا ند با عث نفرت وکینه و تحقیر ملت ا ز رژیم حا کم شده ا ست و به سا دگی ا ین خشم مقد س و تحول ا جتماعی فروکش نمی کند حال دیگر تقلبا ت گسترده در ا نتخا بات ا خیر مطرح نیست بلکه ا یرا نیان خو ا ستا ر با ز گشت به هو یت ا یرا نی و آ ر یا یی خو یشتنند هما نا ( گفتار نیک ، پند ا ر نیک ،کرد ا ر نیک ) که شا لو د ه وجد ا نیا ت آ نا ن ا ست.و ر یشه همه ء فضا یل ا خلا قی ا ست همیشه ثا بت و تغییر نا پذ یر و نز د همه ء ا د یا ن مقبو ل و د ر قلو ب همه ء ا نسا نها ی آ ز ا د ه جا و د ا ن ا ست ز یرا ا هریمن سمبول مرگ و د ر د و ا هو ر ا مزد ا سمبول شا د ی و ا مید به زند گی ا ست و همچنین منشو ر حقو ق بشرکوروش کبیر و ا ند یشه د مو کرا سی ا حترام به شخصیت ا نسا نی وحیثیت بشری در دین زرتشتی به روشنی تما م نما یان ا ست یعنی هرگاه ا نسا ن به ا ند یشه وگفتا روکرد ا رنیک بگرود به پیروزی نور کمک کرده ا ست وا گربه دروغ و ظلم بپیوند د پیروزی ا هریمن را به پیش آورده ا ست هرود ت د ر با ره آ زا د گی ا یرا نیا ن چنین یا د می کند : ا یرا نیا ن بهتر می د ا نند که برروی زمینی نا سپاس ا میر با شند تا ا ینکه د ر د شتی بذ ر بکا رند که محصول آ ن برد گی ا ست . و یا گزنفون در تو صیف قا نون د ر نزد ا یرا نیان مینو یسد : پا رسیا ن مسا وا ت د ر برا بر قا نون را عد ا لت می نا مند . و چا مه سرا یان نا می همچو ن فرد و سی، حا فظ و سعد ی که نظم و ی در سازمان ملل گو هری از فرهنگ کهن ا یران ا ست. و در تا ریخ معا صر ا یرا ن ا نقلا ب مشروطه را د ر پیش روی د ا ریم که طبقه متوسط زمینه سا زا ین تحول بود ند و سرا نجام ا ستبد ا د صغیر را بر ا ند ا ختند و همه ء گروهها ی سیا سی زیر پرچم ملی شیروخورشید متحد شد ند وبرا ی ا ستقرا ر حکومت قا نو ن و تحقق عدا لت خوا هی فریا د زند ه با د ملت ا یرا ن را سر دا د ند .جنبش ملی مرد می ا یرا نیا ن می توا ند پس ا نقلا با ت معروف گیتی به ا نقلا ب ا ینترنتی و فرهنگی معرفی شود.چرا که موجب همسویی ا فکا رجها نی شده و توا نسته ا ند با هو شیا ری پیا م آ زا د یخوا هی ملت در بند ا یرا ن را به د ورترین نقا ط د نیا برسا نند تا جا ئیکه جها نیان ا ین پا ید ا ری مرد می را بر ا ی د ستیا بی به د موکرا سی وحقوق بشروحقوق اجتما عی بشنا سند ا گرچه ا ین ا نقلاب هنوز به ثمر نرسیده ا ما ما نبا ید فرا مو ش کنیم جمهوری ا سلا می د ر کلیت وتما میت با ید سرنگو ن گرد د و نخستین قد م برا ی ر سید ن به د موکرا سی و ا قعی ا یجا د حکو مت سکولارا ست.
پا یند ه ا یرا ن
گردآورانده: سیدجلیل مرتضئ

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen